via de westkust naar queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van David - WaarBenJij.nu via de westkust naar queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van David - WaarBenJij.nu

via de westkust naar queenstown

Blijf op de hoogte en volg David

09 April 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Leuke avond gehad in Westport na de barbecue. En weer een aantal nieuwe mensen ontmoet, met wie ik een tijdje heb opgetrokken: Jean uit Bordeaux en Kat uit Engeland. Ik wilde eigenlijk een tussenstop maken tussen Westport en Franz Josef, maar dat kon niet, de bussen zaten vol dus ik ben in een keer door gereisd. Hele mooie busreis langs de Westkust, elk uur rij je door een ander landschap, vanuit de kust de bergen over en uiteindelijk in Franz Josef aangekomen. Het is een heel klein dorpje in de bergen, maar wel met erg leuke hostels. De dag nadat we waren aangekomen heb ik een gletsjer tocht gemaakt over de grootste en snelst bewegende gletsjer in Nieuw Zeeland. Met een helikopter werd je op het midden van de gletsjer afgezet en maakte je een tocht naar boven. Eerst was het nog vrij vlak, maar daarna werd het wat meer klimmen en ging de tocht door ijskloven en ijsgrotten. Na de tocht lekker in de hot pools gelegen. 's Avond een leuke avond gehad met Kat en Jean met wie ik op de kamer lag en met de andere kamergenoten Ryan en Hannah (koppel uit Glasgow). Ook Nicklas en Stine waren die avond net aangekomen en nog mee de bar in gegaan. Volgende ochtend gingen we met de bus naar Wanaka. Opnieuw was de busreis erg mooi. Op het noorder eiland zijn de lange busreizen soms saai, maar hier in het zuiden nooit. We stopten op verschillende plekken voor fotomomentjes of wandelingen. 's Middags kwamen we in Wanaka aan, een redelijk klein plaatsje in niet zo ver van Queenstown. Het ligt aan een heel mooi meer en ik had die dagen erg geluk met het weer. Lekker aan het meer gezeten en mooie wandelingen gemaakt. Ik koos ervoor om er drie nachten te blijven. Erg relaxte dagen gehad. De eerste dagen vooral met de groep uit Franz Josef opgetrokken en toen die vertrokken, kwamen 's middags Nicklas en Stine aan in Wanaka. Samen met Nicklas en Stine ben ik afgelopen maandag vanuit Wanaka naar Queenstown vertrokken. Queenstown staat bekend om de vele barren en de adventure activities. 's Middags dus de bungy jump gepland voor de dag erna. En 's avonds opstap met Hannah, Ryan, Kat, Jean en Robin (canadees) die opnieuw allemaal mijn kamergenoten waren. Erg leuke avond en de volgende ochtend om 12 richting het Bungy kantoor, de bus in. Ik had een gratis foto en video package gewonnen in de bus dus ik zal er wat fotos bij uploaden dadelijk. De bungy was echt super om te doen. Je moet in een kleine cable car naar een platform dat boven een diep ravijn hangt. De bungy is 134m hoog. De hoogste van Azie en Oceanie. Het moment dat je naar het randje schuifelt is erg eng maar de sprong en de bounce die je maakt zijn echt super vet. Ik vond het veel spannender dan de skydive en daarom ook leuker. 's Middags toen ik terug was, was ik echt kapot dus heb wat uurtjes geslapen en daarna een Fergburger gegeten met Nicklas en Stine. Dat is een van de andere dingen waar Queenstown bekend om staat. Ze zeggen dat het de beroemdste plaats is om een burger te halen ter wereld. Ik weet het niet, maar hij smaakte in ieder geval goed. Na het eten wat met hun gedronken, maar ze gingen op tijd naar het hostel voor hun trip naar de milford sounds. Ik ben weer opstap gegaan met mijn kamergenoten en een nieuwe jongen die er bij ons op de kamer bij was gekomen: Nick uit Alkmaar. Opnieuw erg leuke stapavond en 's nachts de tweede Fergburger van de avond gehaald. Het uitgaan in Queenstown is echt top, maar het is wel slecht voor je portomonnnee. Vanochtend is de groep opgesplitst. Jean en Kat zijn naar het Noorden vertrokken, Hannah en Ryan naar het zuiden en Robin en ik zijn gebleven. Vanavond wordt denk ik een rustigere avond. Morgen komen de andere drie Denen aan die een tijdje achter Nicklas, Stine en mij aan hebben gereisd. Dan heb ik nog een aantal dagen in Queenstown met hun en zondag heb ik mijn vertrek richting het diepe zuiden gepland. X

  • 09 April 2014 - 09:32

    Mam:

    Wow David wat een mooi verslag. En wat een verbazingwekkende foto's. Het is maar goed dat ik die bungyjump niet live gezien heb. Liefs, mam.

  • 09 April 2014 - 10:54

    Simone:

    Hoi David,

    WAUW, geweldige ervaringen, dit neemt niemand je meer af, neem je je leven lang mee!


    Groetjes Simone

  • 09 April 2014 - 16:05

    Anita Bracke:

    Hoi David,
    Gewelidg om je verhalen te lezen en de prachtige foto's te zien. Wat heb jij al veel gedaan in korte tijd. Super!!!
    Groetjes, Anita

  • 10 April 2014 - 02:54

    Mireilla:

    He David! Van je moeder vandaag een kaartje gekregen voor mijn verjaardag (tegelijk met die van je moeder) heel leuk e daarin vertelde ze over jouw reis. Ze moet wel supertrots zijn op zo'n ondernemende zoon! Ik schrok er wel van want zie jou nog als het "kleine buurjongetje",maar dat ben je natuurlijk al lang niet meer! Je meoet wel heel goed gespaard hebben om deze reis te kunnen maken. Dat doe je goed. Dit nemen ze je nooit meer af. Ik vind dat je erg leuk schrijft over wat je meemaakt en ga je zeker nog volgen. Heel veel plezier ,pas goed op en blijf gezond!

    groetjes Mireilla

  • 10 April 2014 - 20:30

    Lianne:

    Ha die David,

    Geweldig allemaal. Mooie foto's erbij dat maakt het pas echt spannend!
    Leuk je ook weer even te zien.
    Ik zie weer uit naar het volgende verhaal met foto's.

    Veel groetjes van je (tante) Lianne

  • 10 April 2014 - 22:07

    Ans Verheijen:

    He David,

    Stoere foto's zeg! Zo te lezen maak je genoeg mee. Leuk dat je zo gemakkelijk contacten legt als backpacker.
    Ik wens je een fijne tijd toe in het prachtige Nieuw Zeeland. Ik ga a.s. zaterdag een borrel drinken op je moeders feestje. Zal vast heel gezellig worden. Je moeder is echt top!

    Groeten van Ans Verheijen

  • 11 April 2014 - 18:11

    Ad En Muis:

    Ha die David,

    Wat een leuke reis ben jij aan het maken! Ook leuk dat je zoveel verschillende mensen ontmoet.
    Straks ook nog naar Thailand met weer een hele andere cultuur.
    Leuk en leerzaam; dat nemen ze je niet meer af!
    Als jij straks weer terug in Nederland bent zal het wel weer even wennen zijn, dus geniet er nog van!
    Proficiat met de verjaardag van je moeder.
    Morgen een feestje; ook al ben je er niet, we denken jou er wel bij hoor.
    Nog een hele fijne tijd en pas goed op jezelf!


    Groetjes,van
    Ome Ad, , Renee en Joeri en tante Muis.
    Daaaaaaaag!!


  • 12 April 2014 - 01:33

    Aad En Ada:

    Hi David,

    Je moeder stuurde ons de link voor deze site. Leuk dat je zoveel avonturen beleeft. Je hebt nog genoeg leuke avonturen voor de boeg. We hopen dat het weer nog even meewerkt.
    Onze zoon , sem heeft ook gebungied waar jij gesprongen hebt. Crazy!!!!!
    Veel plezier voor de rest van je trip.
    Groetjes van
    Aad en Ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 9793

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 05 Juli 2014

Nieuw Zeeland en Thailand

14 Maart 2010 - 14 Juli 2004

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: