Op naar Azie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van David - WaarBenJij.nu Op naar Azie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van David - WaarBenJij.nu

Op naar Azie

Blijf op de hoogte en volg David

01 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

Mijn vlucht stond gepland om half 7 's ochtends op vrijdag. Ik was al om 8 uur op het vliegveld. Eerst heb ik nog wat rondgelopen, gelezen en gegeten maar ik werd al snel moe en ben op een rustige plek gaan slapen. Om 4 uur ben ik naar de balie gegaan om mijn Nieuw-Zeelandse dollars te wisselen tegen Thaise Baht en daarna heb ik ingecheckt. Ik vloog eerst naar Sydney, een uurtje wachten en daarna door naar Bangkok. Vanuit het vliegveld nam ik de trein de stad in en toen begon de chaos. Ik was erg moe van het lange wachten en de lange reis en stond ineens midden in een overvolle stad, met een compleet andere cultuur en 38 graden. Met mijn backpack en mijn lange broek ben ik op zoek gegaan naar de bus richting Kao San Road, het backpackerscentrum van Bangkok. Gelukkig had ik die snel gevonden en is het allemaal spotgoedkoop (als je Nieuw Zeeland gewend bent). Ik liep Kao San Road over en had geen idee waar ik heen moest. Iedereen liep aan me te trekken omdat ik er verdwaald met mijn backpack rondliep. Uiteindelijk heb ik me een tuktuk in laten duwen die me, in plaats van naar het hostel, naar een travel desk bracht. Precies wat ik me had voorgenomen niet te doen, deed ik toch: iemand op straat vertrouwen. Nu stond ik midden in een veel te modern toeristisch kantoor. In een grote leren stoel zat een gladde, dikke, rijke Thaise man die me meteen vanalles begon te vertellen over de verschillende tours. Als ik de deur uit zou lopen had ik geen idee waar ik naartoe zou moeten en de tours klonken eigenlijk zo slecht nog niet. Ik heb een tour voor de volgende zes nachten geboekt (hopend dat alles wat hij zei klopte). Daarna ben ik dwars door een hoerenbuurt door een van zijn scooterjongens terug naar Kao San Road gereden naar een goed hostel dat bij het pakket inbegrepen zat. Gelukkig ben ik dus niet zelf de straat opgestapt. De volgende morgen werd ik al om 7 uur opgehaald voor een dagtrip naar Kanchanaburi. Daar heb ik de bridge over de river kwai bezocht en het bijbehorende museum, zelf de dead rail gereden, op olifanten gereden en met een bamboe vlot de rivier over. Wat een eerste dag in Azie zeg! Zoveel activiteiten op een dag en zoveel nieuwe indrukken van de nieuwe cultuur waar je ineens middenin zit. Na alle dagactiviteiten zijn we in een busje terug naar Bangkok gegaan waar ik om 19:10 aankwam, terwijl om 19:30 mijn nachttrein naar Chang mai zou vertrekken. Ik kom aan het eind van mijn trip nog terug in Bangkok dus ik koos er nu voor om snel door te reizen. Mijn tour operator had een scooterjongen klaarstaan die mij snel naar zijn kantoor bracht om het ticket op te halen en daarna door naar het station waar ik om 19:28 aankwam. Wat was ik blij toen ik rustig zat en wat eten kon bestellen. Om 22:00 kwamen ze je zitbank ombouwen tot een bed en ik heb tot de volgende morgen heerlijk geslapen. Om 8 uur kwamen ze je wekken, werd je bed weer teruggebouwd tot bank en werd er ontbijt geserveerd. Om 10 uur kwamen we aan in Chang Mai, wat een heerlijk ontspannen reis. En ook Chang Mai was wel even ontspannen na de schok die ik bij aankomst in Bangkok kreeg. Overdag ben ik rustig door Chang Mai gefietst, naar de markt geweest en 's avonds had ik afgesproken met twee Nederlandse jongens die ik op de trein had leren kennen. Even lekker een biertje drinken en bijkomen van de grote indruk die Azie de eerste dagen op me maakte.

  • 01 Juni 2014 - 22:53

    Barbara Vermeulen:

    Wat een avonturen allemaal. Ik vind het erg spannend




    Ik wilde het verslag eerder doorlezen, maar ik moest eerst even onze hond Justine uitlaten.
    Wat een avonturen beleef je toch allemaal. Ik wist het natuurlijk allemaal al, want je hebt me alles al verteld. Maar ik vind het mooi om alles te lezen.
    Ik vond het vreselijk spannend, toen je je belevenissen vertelde.
    Pas goed op jezelf! Heel veel liefs, xxxx mam.















Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 9795

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 05 Juli 2014

Nieuw Zeeland en Thailand

14 Maart 2010 - 14 Juli 2004

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: