eind noordereiland en begin zuidereiland - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van David - WaarBenJij.nu eind noordereiland en begin zuidereiland - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van David - WaarBenJij.nu

eind noordereiland en begin zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg David

01 April 2014 | Nieuw Zeeland, Westport

Ik ga gewoon verder waar ik vorige keer gebleven was. Na de wifi bij de burger King ben ik terug naar het hostel in taupo gegaan. Mijn kamergenoten (twee uit nieuw Zeeland en 1 uit de uk) hadden gevraagd of ik mee ging naar de bar naast het hostel. We wonnen de quiz en hadden 100$ gratis drankjes, maar we wilden de volgende morgen alle vier om 4.30 op voor de crossing. Ik was de enige die uiteindelijk ook echt is opgestaan. De anderen hebben de crossing overgeslagen, maar ze hebben heel wat gemist. Het was een prachtige tocht door vulkanisch gebied en we hebben Mount doom beklommen. Erg pittig maar wel heel erg gaaf. We waren met een groep van 10 van de bus. Al de Engelsen en ook een Zweeds meisje. Ze is doof maar toch helemaal alleen op reis aan de andere kant van de wereld. Erg knap! Tijdens het klimmen moest je goed uitkijken voor vallende stenen/rotsen maar alles is goed gegaan. We hebben van 7 tot 16.30 gelopen dus we waren erg moe toen we in het hostel aankwamen. De volgende ochtend de bus in naar river valley. Ik had geen activiteiten gepland maar het was toch een erg leuk verblijf. Gewandeld en gezwommen met een Deense jongen nicklas. En we verbleven in een hele mooie logde in een kloof aan de rivier. De volgende dag zijn we doorgereisd naar Wellington. Daar ben ik drie nachten gebleven. Heel de stad gezien, mooi uitzicht gehad vanuit mt Victoria en de botanische tuinen. En het nationaal museum te papa bezocht. Alle dagen trok ik veel op met een groep van 5 denen. Een koppel en nog drie anderen die samen reizen. Heel gezellig, gelukkig spreken ze Engels als ik er bij ben. We zijn nog een avond opstap geweest in Wellington en uiteindelijk op de boot gestapt die ons door de marlborough sounds naar picton (zuiderieland) bracht. Vanuit daar naar kaiteriteri aan de rand van het abel tasman nationaal park. Eerste dag alleen een wandeling en de tweede dag een kajak tocht met matt en claire (Brits koppel). Die ken ik al vanaf rotorua dus dat was erg leuk. We hadden de beste gids: een maori man, hemi. Hij was dol op mythologie en heeft ontzettend veel verhalen verteld. En de tocht zelf was ook prachtig. Langs de kust, om de eilanden heen en via verschillende stranden. We hebben heel veel zeehonden gezien die allemaal om onze boten kwamen zwemmen en uit het water sprongen. Heel mooi. Lunch op het strand en om 17.00 waren we weer terug. De volgende dag naar westport, aan de westkust. S avonds met de hele bus een hele mooie wandeling gedaan langs de kust, met zonsondergang in de zee. Daarna wat gedronken rond het kampvuur op het strand en uiteindelijk de bar in. Vandaag ben ik gaan fietsen, ik heb een mountainbike gehuurd en heb bijna 90 km gefietst! Gelukkig kan ik nu dadelijk bij de barbecue aansluiten van de bus die net is aangekomen. Weer een hoop bekende gedichten, dus het zal wel gezellig zijn vanavond :) tot snel! X

  • 01 April 2014 - 14:28

    Barbara Vermeulen:

    Hoi lieverd, fijn om te lezen, dat je zo geniet in Nieuw-Zeeland. Je hoeft je absoluut niet te vervelen.
    Genoeg te doen, te verkennen en te ondernemen daar. Fijn dat we vanochtend geskyped hebben.
    Ik was blij je weer te zien. Heel veel liefs, mam.

  • 02 April 2014 - 00:37

    Nico:

    Goh David jij moet de reis van je
    Eben aan jet maken zijn....have fun..!!!

  • 02 April 2014 - 12:26

    Ad Vermeulen:

    Erg leuk David. Lijkt me een prachtig avontuur. Doe die Kiwi's maar de groeten. (ik hoop dat je er nog een tegen komt die ze over het hoofd hadden gezien)

  • 02 April 2014 - 13:48

    Hetty:

    Hoi David,
    Leuk om te lezen dat het je zo goed af gaat.
    Het is mooi dat je zoveel verschillende mensen ontmoet en dat je zo'n geweldige dingen kunt doen.
    Ga je ook nog bungee-jumpen?
    Dit vergeet je de rest van je leven niet meer.
    Veel plezier, x Hetty

  • 03 April 2014 - 05:43

    David:

    Hee bedankt voor de reacties :) ja misschien dat ik een bungee jump in queenstown ga doen hetty! daar is de hoogste van het land en ik heb er een gratis dvd pakket voor gewonnen. Over vier dagen ben ik in queenstown dus misschien staat dat in het volgende verslag ;). X

  • 03 April 2014 - 19:52

    Tante Muis:

    Hoi David,

    Leuk om te lezen wat je allemaal onderneemt en meemaakt.
    Je leert veel mensen kennen en dat is natuurlijk ook heel bijzonder.
    En dat helemaal in je eentje: chapeau!
    We zijn erg benieuwd naar wat je straks allemaal te vertellen hebt.
    Geniet er maar lekker van !
    Pas goed op jezelf.
    groetjes, tante Muis.



  • 03 April 2014 - 21:56

    Lianne:

    Hoi David,

    Mooie verhalen om te lezen en wat geweldig om zoveel verschillende mensen te ontmoeten.
    In Wagenberg gaat het er een stuk rustiger aan toe.
    Oma maakt het goed in Terheijden.
    Juul groeit hard en krijgt al 2 tandjes. Hij vindt het vast heel stoer wat jij allemaal doet!
    Wil je ook nog eens wat foto's van je avonturen plaatsen?
    We willen je zien daar!
    Geniet van je vrijheid en al het moois dat daar op je pad komt.

    Veel groetjes van ons allemaal uit Wagenberg X

  • 05 April 2014 - 17:46

    Anita Bracke:

    Hoi David,
    Van je moeder heb ik deze link gekregen. Geweldig om te lezen wat jij allemaal meemaakt. Wat ontmoet je veel mensen. En wat ben je actief. Ik vind het heel knap wat je allemaal doet. Ik blijf je nu volgen. HEEL VEEL PLEZIER!!!
    Groetjes, Anita

  • 06 April 2014 - 14:29

    Theo:

    Ha jongen.
    Op z'n tijd appen of skypen en dan dit blog nog. Het is heel fijn om zo veel mee te krijgen van je reis door NZ. Geweldig dat het allemaal zo goed gaat David en zeker ook dat er nog zo veel moois aan zit te komen. Op naar Queenstown en tot binnenkort weer. X pap

  • 08 April 2014 - 21:46

    (tante)Rianne:

    Hi David,
    Ik kwam jullie mam vandaag bij de Appie Happie tegen en kreeg zo dit adres van je. Tjonge, wat een belevenissen. Het is alleen al lezend bijna niet bij te houden. Je zult na deze reis haast weer toe zijn aan vakantie! Het leukste van zo'n reis is, dat je zoveel verschillende mensen van over de hele wereld ontmoet en daarbij ook nog zoveel moois kunt zien. Het is een ervaring, die je nooit meer zult vergeten. Maak maar goed wat foto's! Als je terug bent moet je maar eens een mooie avond organiseren, zodat iedereen die kan zien. Ik ben dan iig van de partij, dat snap je wel! Geniet van alles met volle teugen en ik kijk uit naar je volgende verslag. Veel groetjes van mij natuurlijk en ook van de rest van de Postjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 9797

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 05 Juli 2014

Nieuw Zeeland en Thailand

14 Maart 2010 - 14 Juli 2004

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: