het zuiden en terug naar het noorden - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van David - WaarBenJij.nu het zuiden en terug naar het noorden - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van David - WaarBenJij.nu

het zuiden en terug naar het noorden

Blijf op de hoogte en volg David

24 April 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Op mijn rustige avond heb ik twee films gekeken met Robin en Nick en daarna vroeg gaan slapen. De volgende ochtend had ik met Nicklas en Stine afgesproken om een uitgebreide brunch te maken: we hadden pannekoeken, ei met bacon, croissants, veel te veel fruit en koekjes en cake. Lang niet alles was op, maar het was wel heel gezellig. 's Middags zijn we Queenstown Hill op geklommen met mooi uitzicht over het stadje en de omringende meren. Daarna zijn we 's avonds met zijn 6en (de andere drie Denen waren er ook) opstap gegaan. Hele leuke avond gehad, maar daardoor hebben we de volgende dag niet heel veel meer gedaan dan geluierd en 's avonds weer opstap :). We deden in kroegentocht in Queenstown en in een van de barren was het min 5 graden: de ICE bar. Leuk om daar ook geweest te zijn. De volgende ochtend moest ik wel vroeg op, het was inmiddels 12 april, maar in Nederland nog net 11 april: dus ik kon met mam skypen en haar feliciteren met haar 60e verjaardag. Overdag weer een paar wassen gedraaid en opnieuw een wandeling gemaakt langs het meer. 's Avond ben ik met de 5 Denen uit eten geweest, omdat het onze laatste avond was. De dag erna ben ik naar het Zuiden door gereisd en de Denen vertrokken later die week allemaal richting Noord. De eerste stop in het zuiden was Dunedin, de meest Schotse stad van Nieuw-Zeeland. Het is een mooie stad en staat bekend om de Universiteit. Daar ben ik gaan kijken en verder ben ik er naar het rugbystadion, de steilste straat ter wereld, het treinstation, de chocolade fabriek en de Speights brouwerij geweest. Vooral de tour in de brouwerij was erg leuk. Na de tour ben ik met een Duitse jongen die ik daar ontmoette wat gaan eten (Julius). We spraken af dat we elkaar in Queenstown weer zouden ontmoeten, ik ben de volgende dag verder naar het zuiden gereisd. We hebben toen heel de dag in de bus gezeten, maar wel erg mooie stops gemaakt bij zeehonden en dolfijn baaien. Op de trip naar het zuiden sliep ik telkens met twee broers en een meisje op de kamer die samen op reis zijn. Ze komen uit Londen. Na de stop in Invercargill (meest zuidelijke stad ter wereld hoorde ik) zijn we de volgende dag naar de Milford Sounds geweest. Dat is een gebied van fjorden aan de zuid-west kust. We hebben een twee uur durende cruise door de fjorden, richting de zee gemaakt en weer terug. Heel erg mooi met erg veel watervallen en we hadden ontzettend geluk met het mooie weer. 's Middags zijn we weer naar Queenstown gegaan en 's avond heb ik heel de avond gepoold met Julius. De volgende dag ben ik met Joe en John (de broers) en Alice weer een berg opgelopen met mooi uitzicht en met een gondola naar beneden. Na twee nachten Queenstown zijn we weer doorgereisd naar Lake Tekapo. Behalve een wandeling op de berg naast het meer was er niet zo veel te doen. Het weer was ook niet zo goed, dus we zijn de volgende dag doorgereisd naar Christchurch. In 2011 is daar een grote aardbeving geweest, die een groot deel van de stad verwoest heeft. Ze zijn nog steeds bezig met het opbouwen van grote delen van de stad. Ondanks dat het best een grote stad is, is er erg weinig te doen en het is nogal een deprimerende plek. Ook daar ben ik daarom maar een nacht gebleven. De volgende dag ben ik naar Kaikoura gegaan, bekend om de Whale Watch touren en het vissen. Het ligt redelijk noordelijk aan de oostkust en de zee wordt er heel snel diep. Daarom is er veel wildlife dichtbij de kust te zien. Ik heb een Whale Watch tour gedaan en daarbij twee walvissen gezien. Verder zagen we tientallen zeehonden en dolfijnen en een aantal albatrossen. 's Avonds maakten mensen van het hostel een kampvuur op het strand. Daar ontmoette ik Paulien (19 uit Wassenaar) en Fabian (21 uit Den Haag). Samen zijn we de volgende dag de ferry opgegaan naar Wellington (terug naar het Noorder eiland). Het was erg mooi weer dus de tocht door de Marlborough Sounds en de Cook straat was weer erg mooi. We zijn daarna twee dagen in Wellington geweest. We waren er alledrie al eerder geweest dus we hebben lekker rustig aan gedaan en zijn een avondje gaan stappen. Na de avond stappen moesten we helaas alweer om 6.45 opstaan om naar Taupo te gaan. Dat was wel een erg lange rit. 's Avonds hebben we pannekoeken gebakken en rustig aan gedaan. Het plan was om vanauit Taupo naar Auckland te reizen, maar in de bus bood een Deense jongen mij een raft trip aan. Hij had een ticket voor twee, maar zijn Deense vriend was al naar huis. Daarom ben ik de volgende dag naar Rotorua gegaan in plaats van Auckland. Nu zit ik even bij een reisbureau op de computer en over een uurtje worden we opgehaald voor de raft trip. Helaas is het weer vandaag niet zo goed, maar morgen reizen we verder door naar het noorden. Hopelijk wordt het dan weer beter. Ik heb alleen nog Auckland en de Bay of Islands in het noorden te gaan. Daarna moet ik werk gaan zoeken, want het is te duur om in Nieuw Zeeland te blijven zonder werk. Als het niet lukt, of ik vind niks leuks dan moet ik misschien mijn vlucht naar Thailand wel een stukje vervroegen en daar nog wat meer rondreizen. Of zelfs mijn route wijzigen en nog een ander land bezoeken. Eerst mijn trip met de bus maar eens afmaken. Dan zie ik daarna wel weer verder!

  • 24 April 2014 - 18:38

    Lianne:

    Ha die David,

    Je hebt het er maar druk mee: kennismaken met allerlei nationaliteiten, reizen met de bus, koken, klimmen, prachtige grote vissen spotten, poolen, drankje doen etc. Geweldig hoor.
    Wij gaan morgen ook naar Zeeland (niet Nieuw haha).
    Geniet nog lekker en we zijn alweer benieuwd naar je volgende reisverslag.

    Groetjes van ons allemaal uit Wagenberg

  • 26 April 2014 - 15:24

    Barbara Vermeulen:

    Hoi lieverd,

    Wat een mooi verslag heb je weer geschreven! Mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt, en wie je nu weer ontmoet hebt.
    Hier is het nu Koningsdag. Erg druk op het plein en erg gezellig! Zoals vanouds!
    Geniet, en pas goed op jezelf!

    Dikke kus! Pap en mam.

  • 30 April 2014 - 07:58

    Anita Bracke:

    Hoi David,
    Weer een heel mooi verslag om te lezen. Wat heb je weer veel gedaan. Heb je inmiddels werk gevonden? Veel succes met het zoeken naar een baan.
    Groetjes,
    Anita

  • 25 Mei 2014 - 11:17

    Rianne De Wolf:

    Hallo David,
    Ik reageer nu pas weer op je verslag. We hebben het zo druk gehad hier, maar jij zit ook niet stil, zo te lezen en te horen van jullie mam! Je hebt zo fijn kunnen logeren bij een stelletje in Nieuw Zeeland. Als vergoeding deed je wat karweitjes. Leuk, dat dat nog kan, dat er nog zulke gastvrije mensen bestaan! Je zit nu in Laos heb ik me laten vertellen. Weer iets heel anders dan Nieuw Zeeland! Ik hoorde gisteren, dat je op een alternatieve kroegentocht zou gaan d.m.v. tubing. Lijkt me wel heel bijzonder! Moet je wel een sterke maag hebben, lijkt me! Jullie pap en mam zaten gisteren nog lekker matineus aan de koffie en de krant om 12 uur met een paar duffe koppetjes. Lekker even rustig aan voor de grote dag van morgen! Lijkt me toch raar, dat je nu zo ver weg zit. We houden ze hier wel in de gaten, hoor! Iedereen is hier benieuwd naar je verhalen en foto's. Wouter vindt het maar wat cool van je. Hij is druk in de weer met proefritten, want hij wil een auto kopen. Zo besteedt iedereen zijn spaarcentjes weer anders!
    Geniet nog van je reis en al je ervaringen. Geweldig, dat je zoveel interessante mensen ontmoet. Wie weet, welke vriendschappen je eraan overhoudt! We hopen gauw weer verslagen van je te lezen. Veel groetjes van ons allemaal! (tante) Rianne en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 9716

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 05 Juli 2014

Nieuw Zeeland en Thailand

14 Maart 2010 - 14 Juli 2004

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: