eerste week en op de bus - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van David - WaarBenJij.nu eerste week en op de bus - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van David - WaarBenJij.nu

eerste week en op de bus

Door: david

Blijf op de hoogte en volg David

23 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal. Na 14 dagen dan eindelijk een eerste reisverslag. Maandag 10 maart ben ik vertrokken vanaf Schiphol, via Dubai en Sydney naar auckland. Onderweg heb ik me niet hoeven vervelen. Alle nieuwe films waren beschikbaar in het vliegtuof en ik heb gelukkig een hoop kunnen slapen. Het was moeilijk om bij te houden hoe laat het was. Ik zat met vier verschillende tijdzones en onderweg naar Sydney was ik het helemaal kwijt. Gelukkig sliep ik aan het eind van de vlucht een tijdje zodat ik er goed aan kon wennen dat we om 7 uur sochtends plaatselijke tijd aankwamen. Ik heb vanaf dat moment de tijd in nieuw Zeeland aangehouden en kwam daar om 4 uur smiddags plaatselijke tijd aan. Aad kwam me ophalen en we zijn naar aads en ada's huis gereden in waihi. Ze hebben een mooi stuk land met een aantal koeien, kalveren, kippen en een hond. Hier ben ik een week gebleven. Ik zal niet alle dagen afgaan want dan wordt het veel te lang. Ik heb verschillende keren gewandeld in de buurt met aad en de hond of alleen. Het is een prachtig gebied met veel bossen bergen en rivieren. Er zijn ook een hoop goudmijnen in de buurt. Twee dagen hebben we helaas vooral binnen gezeten door cyclone lusi die op dat moment over kwam, maar verder is het tot nu toe stralend weer. Ik heb een tocht gemaakt door het kaimai forest. De eerste dag 5 uur lopen en klimmen, daarna overnacht in een hut en de volgende dag door getrokken. 24 uur was ik alleen, heel apart om mee te maken. Woensdag 19 maart ben ik op de bus gestapt in thames. We zijn naar hot water beach en cathedral cove gereden. Hele mooie stranden en lekker in zee kunnen zwemmen. Op hot water beach kan je je eigen hot Pool maken door een kuil te graven. Het water dat omhoog komt is 60-80 graden door de thermische activiteit in de buurt. De sfeer in de bus is heel leuk en ontspannen. Vooral Engelsen ontmoet tot nu toe. Je hebt genoeg aanspraak als je dat wilt, en als je even alleen wil zijn is dat ook oké. Vanuit de kust zijn we naar waitomo gegaan, waar grotten vol glow worms zijn. Daar heb ik een black water rafting tour gedaan met abseilen, zip linen, watervallen beklimmen en door het ondergrhondse water lopen en drijven. Vanuit waitomo naar rotorua waar de meeste thermische activiteit te vinden is. In de parken koken de vijvers gewoon. Een avond ben ik naar een voorstelling gweest van de Maori cultuur met een rondleiding door het dorp, zang, dans, de haka en daarna heerlijk eten. Vandaag ben ik in taupo aangekomen. Dat ligt aan een enorm meer in het midden van het noorder eiland. Vanmiddag heb ik mijn skydive gedaan en het was geweldig. Morgen ga ik de tongariro crossing doen (bekendste dagtocht van nieuw Zeeland) door het tongariro nationaal park en Mount Doom op (lord of the rings). 5.15 buiten staan voor de bus. De hobbiton tour heb ik overgeslagen. Volgende stop is river valley en daarna door naar Wellington ( hoofdstad en laatste stop op het noorder eiland). hopleijk heb ik het niet te lang gemaakt. Ik heb nou eenmaal niet zo vaak internet en ik had tot nu toe nog niet zo veel zin om lange verhalen op mijn mobiel te typen (op de momenten dat ik internet had). X en groetjes David (foto's komen later)

  • 27 Maart 2014 - 08:09

    Nico Van Galen Last:

    Klinkt allemaal fantastisch David...have fun...!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 9718

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 05 Juli 2014

Nieuw Zeeland en Thailand

14 Maart 2010 - 14 Juli 2004

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: